Back at it!

Hej hej hallå vet inte om någon läser bloggen längre, men kan skriva lite i fall att. Här i Kanada är allt bara bra, känns precis som 2017 när jag var här för första gången. Jag hänger med familjen, vi flyttar djur, rider, dricker öl, tittar på tv och har det gott. Dom har byggt klart deras nya stall och satan i gatan vad häftig den är. Högt till tak, stora ytor, jäääääättefin sadelkammare med köksdel i. Sen har de (såklart) uppstoppade djur där inne: lodjur, hjorthuvuden, björnfäll, fåglar och sen sjukt många sadlar. Riktigt imponerande ställe verkligen. Dom håller sig till sin westernstil, det diggar jag. Annat som är nytt på gården är att dom har köpt massa småstugor som står där "min stuga" står. Det är en granne som byggt typ en mini-by. Det finns fängelse, skolhus, kyrka, affär och hotell. Skithäftigt! Dom är inte helt färdiga än men Allan försöker muta mig att komma hit nästa sommar igen och ta hand om byn, då den kommer hyras ut till folk som vill övernatta och kanske ha med hästar och rida små turer. "Det kan bli din by, du får bestämma över den" säger han. Han mutar t.o.m. med att jag ska få en egen häst, hmmmm. Det är lockande. Men jag tror att jag kommer få passa på den...  (null)

"Kyrkan"

(null) (null)

Sadelkammaren! Cool va??

Häromkvällen var vi på en skytteklubb och sköt lite lerduvor. Sjukt kul! Träffade inte lika bra som jag ville men var gott och väl över 50% träff så får väl vara OK nöjd. Jag vann över Nicole och Åsa så då är jag helt klart nöjd. Vi har även varit ute och kollat djuren flera gånger, det är så jävla härligt. Rida på fina hästar, kolla på fina djur och bara suga upp all energi. Vi fick medicinera en kviga, så Nicole och Åsa fångade den med lasso och jag fick ge sprutan. Lika mycket adrenalinkick som vanligt. Gött. Då sover man riktigt bra kan bag lova haha! Jag har även tränat mina lassokunskaper lite så jag ska ev. kunna hjälpa till att fånga en någon gång. Har ju bara gjort det en gång tidigare så jag behöver en gång till för att få kalla mig själv cowgirl med gott samvete. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu sitter jag på en rodeo som Nicole tävlar i, kul att se henne. Så satans duktig! Sen ryktas det att vi ska ta några öl ikväll, vad mer kan en begära en onsdagskväll i Alberta, Kanada? 

(null)


Allmänt | |
Upp