Söndag

Hej hej hallååå! Jahopp det har hunnit bli söndag, och jag sitter på en rodeo igen. Fan så fint. Nu ska vi se om jag minns, i torsdags så flyttade vi lite djur och åkte på saltrunda. Skönt! Känns gött att va tillbaka och göra såna saker som jag gjorde mitt första år. I fredags blev det en tidig morgon då jag och Allan åkte ner till Brooks. En stad sydväst (tror jag) om Calgary, ca 4,5 timmar enkel resa. Varför åkte vi så långt kan en undra? Jo vi åkte och köpte en balpress, John Deere såklart. Vi åkte i deras nya GMC pickup och 30 fots släp. Sen en stor balpress på, lite svettigt att köra de på motorvägen utanför Calgary vid morgonrushen haha. Jag körde inte så mycket, men lite så Allan fick lite vila haha. På kvällen när vi kom hem så var det "Bondens Marknad" igen, väldigt kul för Niaomi (Allans brors flickvän, och en god vän till mig) och Lori (Åsas vän) var där så vi satt och pratade hela tiden, jättetrevligt!! När vi kom hem hann vi trycka in lite träning av Nicoles unghäst, vilket innebar öl för mig och Allan. 

(null) (null)

Killen vi köpte balpressen av hade denna pickup, sexdörrars!!! Sjukt häftig 

Igår, lördags alltså, så jobbade jag och Allan på en bro som dom har köpt haha. I hagen precis vid trädgården har de en stor damm i form av en hästsko, och där över ska de ha en bro. Så vi satte dit lite extra räcken, nu ska den målas, sättas på plats och få brädor på sig. Jättekul att få vara med på ett projekt haha! Extra kul när dom verkligen vill ha mina åsikter (som är rätt många, eller?) och som dom verkligen värdesätter och lyssnar på, mycket nice. Sen på eftermiddagen åkte vi på en rodeo, Nicole var med i en roping, men missade. Allan och Åsa var med i teamroping och båda fångade och jag tror de ligger högt till i placeringen! På rodeon mötte vi upp med en kvinna som vi köpte den gulligaste lilla kattungen ifrån! En hit och grå liten tjej, underbar. Och den är min katt! De sålde ju "min katt" från 2017, så på deras förslag får detta vara min. Gårdens finaste, döpt efter mig också. Typ. Hon ska heta Lizzie, som är smeknamnet för Elisabeth. Mycket coolt, yes, yes. 

(null) (null)

(null)

Dålig bild men hon är jättesöt!!  

Idag söndag är vi på rodeon igen, Nicole va med i Barrel grenen och det gick helt ok för henne! Men vi bestämde oss för att stanna och se hela. Kul! 

(null)

Tjurridning

Får se vad veckan bjuder på🤩


Allmänt | |
Upp